Blog

 

Çileği Ofisinizden eksik etmemeniz

için 4 neden

Kıpkırmızı rengi, nefis tadı ve kokusuyla baharın gelmesini dört gözle bekleme nedenlerimizden biridir çilek...

Minicik olduğuna bakmayın, yararları kendinden büyük çileği ofislerinizden eksik etmemeniz için 4 neden!

Antioksidan değeri en yüksek meyvelerden biridir ve antosiyanin içeriği ile kalp sağlığınızı korur.

Kış aylarının C vitamini deposu portakal ve mandalinanın tahtına bahar aylarında çilek oturur. 1 porsiyon yani yaklaşık 10 adet çilek gnlük C vitamini ihtiyacınızın büyük bir kısmını karşılar.

1 porsiyonu 3 gram lif içerir böylece bağırsaklarınızın düzenli çalışmasına katkı sağlar.

Ayrıca içerisindeki malik asit sayesinde ofiste gülüşünüzü beyazlaştırır.

 

Meyveli Ofislerde Pazartesi

Sendromuna Son!

1-Pazartesi sendromunu pazardan yenin!

Pazar günü güne erken başlayıp gece erken yatmaya çalışın. Uykunuz gelmezse triptofan içeren besinlerden yararlanın. Süt ve süt ürünleri, yağlı tohumlar, muz, bal ve yulaf bu besinlere örnek.

2- Perdelerinizi açın!

Uyanır uyanmaz perdelerinizi açın ve güneşin içeri girmesine izin vererek enerjinizi tazeleyin.

3- Güne Meyveli H2O ile başlayın!

Güne 1 bardak su ile başlayarak metabolizmanızı uyandırın.

4- Kahvaltıyla hem zihninizi hem bedeninizi canlandırın!

Sabahları uyku kahvaltıdan daha tatlı geliyorsa kahvaltınızı geceden hazırlayın. Yoğurt, muz, granola/yulaf karışımı hem sizi tok tutacak hem de serotonin yani mutluluk hormonu salgılanmasını sağlayacaktır.

5- Sabahınızı egzersizle canlandırın!

Kahvaltı gibi egzersizin de mutlulukla yakından ilgisi var. Ofise gitmeden 10 dakikanızı küçük bir yürüyüşe ayırın tüm gün daha canlı ve enerjik hissedin.

 

MEYVELİ OFİSLERE SAĞLIKLI BİLGİLER

Önceleri sadece yağda eriyen bir vitamin olarak değerlendirilen D vitamini günümüzde artık bir prohormon olarak kabul görmektedir. Ayrıca obeziteden kardiyovasküler hastalığa hatta kansere kadar birçok hastalığın etiyolojisinde rolü bulunmuştur.

Ya besinlerden (yağlı balıklar,karaciğer, yumurta vb) D vitamini alınır ya da cildimizde güneş ışığının etkisiyle oluşur.

Fakat besinlerden ihtiyacımızı karşılamak mümkün değildir çünkü %90-95’i deride güneş ışınlarının etkisiyle oluşur.

Güneşten yeterince yararlanamayanlar, koyu tenli kişiler, obezler, yaşlılar vs D vitamini eksikliği açısından riskli gruptadır.

Ofis çalışanları da vakitlerinin çoğunu kapalı alanda geçirdikleri için güneş ışığından yeterince yararlanamadıklarından bu riskli grupta yer alırlar.

Bu nedenle kan tahlillerinizi yaptırırken D vitamini düzeyinizi de kontrol ettirmeyi ihmal etmeyin.

Küçük bir not: 25 OH D’nin 30ng/ml’nin üzerinde olması yeterli düzeydir.

Dyt.Ezgi Durmuşçelebi

DİYETİSYEN DİYOR Kİ

23 Ocak 2018

Ne yediğimiz kadar, ne kadar yediğimiz de çok önemli!

Meyveler çeşitli büyüklükte olduğundan, porsiyon kontrolünüz için aşağıdaki liste işinizi kolaylaştıracak. 1 porsiyon meyve 15gr SAĞLIKLI ŞEKER içerir ve 60 kalorilik enerji verir

 

 

 

OFİSTE SAĞLIKLI SEÇİMLER
23 Ocak 2018

Ne zaman ki işe başladım kilo almaya başladım" cümlesindeki gizli özne size sesleniyorum! muhtemelen gözardı ettikleriniz yüzünden bölgesel yağlanma, kilo artışı oldu. Sorunları farkedip çözümleri de minik davranış değişiklikleri olarak uygularsanız inanın kilo vermeyi başarıp korumayı da mümkün kılacaksınız.Büyük şehirde yaşamak, bütün gün ofiste olmak, aktiviteye vakit ayıramamak, sağlıksız besinlere kolay ulaşabilmek malesef ki kısır bir döngüden başka birşey değil..Bu kısır döngünün zincirini kırmak da sizin elinizde..

 

FARKINDA MISINIZ ?
23 Ocak 2018

#Sabah uyanamama, alarmı erteleme, uykuyu kahvaltıya tercih etme, duş, hazırlanma, trafik, koşturmaca derken iş saati başlar ve kahvaltınız ya yapılamaz ya da dışarıdan hamurişleri ile geçiştirilir..
#Öğlen iş yoğunluğu nedeni ile öğün atlanır.
#İş yerinin sunduğu yemek beğenilmez ve dışarıdan fast-food sipariş edilir.
#Toplantı saatleri uzar ve masa üzerindeki tatlılar, tuzlular atıştırılır.
#Çok fazla tuvalete gitmemek için su içilmez.Baş ağrısı artar performans düşer.
#Sürekli çay, kahve tüketimi yüzünden şeker kullanımı artar veya yanındaki atıştırmalık olmazsa olmazınızdır ve ayrıca kafein tüketiminden dolayı aslında su ihtiyacınız artar.
#Öğleden sonra iş arkadaşları birbirlerine abur cubur ikram eder ve belki de müşteriler size tepsi tepsi baklavalar göndermiştir.
#İşler uzar, mesai uzar, eve geç gidilir ve evde bütün günün besin özlemi giderilmeye çalışılır.
Ve aynı tempo haftanın beş günü devam eder ve işte kısır döngü..

 

PEKİ ÇÖZÜM!!
23 Ocak 2018

*Kahvaltınızı, 5 dakika erken uyanarak ihmal etmemiş olursunuz.
*Çalışma masanıza şişe su koyabilir kendinize kocaman bir su bardağı hediye alabilirsiniz.Telefon veya bilgisayarınızdan SU İÇ hatırlatması yapabilirsiniz.
*Çalışma masanızın çekmesindeki abur cuburların yerine sağlıklı atıştırmalıklar konulabilir.
*Sağlıklı atıştırma olarak ilk sırada meyve olmalıdır,belki havuç ve belki de kuru meyve ve ceviz, fındık, badem gibi doyurucu tohumlar.
*Toplantı masasındaki kurabiyelerin yerine kuru meyve, ceviz gibi atıştırmalıklar olmasını yetkilinizden rica edebilirsiniz.
*Sipariş ettiğiniz yemeğin yanında verilen bol karbonhidrat ve yağ içeren seçimler yerine salata ve garnitür sebze sipariş edebilirsiniz.
*Çay,kahve içerken ekstra eklenen, yanında yenen gizli kalorileri azaltabilirsiniz veya unutabilirsiniz
*Unutmayın masa başındasınız ve oturuyorsunuz arada bir asansör kullanmadan merdiven aktivitesi yapabilirsiniz.

Demem o ki göz ardı etmeyin, geçiştirmeyin...bu sizin hayatınız.

Dyt. Aykut Kıvanç
Rumeli Cad. No:1 Kat:2 Nişantaşı/Şişli/İstanbul
www.yiyorumzayifliyorum.com
05337426362